donderdag 13 december 2007

Intern Ondernemen

Ik kom net teruggereden uit Wolvega. Vanmorgen om 06.00 uur zat ik al in de auto op weg naar Friesland. Voor Adecco, eigenlijk namens Adecco want de werkontbijten biedt Adecco regionaal aan aan haar klanten -beetje kromme zin-, verzorg ik een werkontbijt -ik moet ook 2x lezen voordat ik deze zin snap....-. Waarom ik? Meerdere redenen. Bijvoorbeeld omdat ondernemerschap een speerpunt is binnen baakblue. Maar ook omdat ik het erg leuk vind om te doen! En dat is ws wel de allerbelangrijkste reden :-)

Dus. Vanochtend. Samen ontbijten om 08.00 uur en daarna met elkaar aan de slag tot half elf rondom het thema Intern Ondernemen. Erg leuk om te doen! Lekker die energie! En de werkontbijt-formule van Adecco werkt ook goed: samen eten, een inspirerende inhoud, netwerken, samen verder praten. Ik neem de deelnemers mee in mijn vragen om zo samen te kijken naar het fenomeen Intern Ondernemen. Bijvoorbeeld. Waarom is Intern Ondernemen ineens een hype? Doen we toch al jaren. We hebben het als Nederlanders uitgevonden! In de tijd van de Gildes en de Ambachten was dát wat we deden: ondernemen. Waarom dan ineens zo'n vogelvlucht naar dit onderwerp? Heeft het te maken met -het ontbreken van- innovatieve slagkracht, het binden en boeien van medewerkers, de wereld die sneller verandert dan de organisatie? Of gaat het om een interessante werkgever zijn voor de Generatie Einstein talenten die nu nog rond huppelen? Natuurlijk kijken we ook naar jou als mens in relatie tot de organisatiedoelen. Want dát is waar we als Baak expert in zijn. Hoe ondernemend ben je zelf eigenlijk? Tja. Niet onbelangrijk. Hét belangrijkst als je het mij vraagt. Verandering begint bij jezelf: jíj bent The Change. En ook. Sta jij als leider, als manager de interne ondernemers in de weg? Why should anybody be led by you? En zo heb ik nog wel 1000 andere vragen, want ben natuurlijk niet voor niks een Duizend Dingen Doekje ....

Dus ík ben er nog lang niet over uitgepraat! Hoop jij ook niet! Deel je anders eens wat jou bezig houdt, waar je tegen aan loopt? Leren we van elkaar.

Geen opmerkingen: