Ik schrijf over mezelf, datgeen wat mij opvalt, waar ik me over verwonder. Over ongewoon gewone dingen. Ik schrijf om te leren en om te laten leren. Mijn blogs gaan ook over kansen zien en benutten. Een scherpe en kritische blik op het leven, op vraagstukken die gaan over persoonlijke en organisatie ontwikkeling, communicatie, leiderschap. Een verwonderend oog op 'de dingen des levens'. En nog veel meer.
Posts tonen met het label Albron. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Albron. Alle posts tonen
donderdag 26 maart 2015
Uit de oude doos
Ik vind het oprecht zonde.
Zulke mooie en krachtige evenementen bij de Baak. En niets meer van te vinden in het archief, op de website. Ik zocht er tevergeefs naar. Via Google nog wel iets te vinden van mensen die verslag gedaan hebben .... maar niets van de organisator zelf. Hoe kan dat toch? Er is indertijd over gepubliceerd, maar waar is dat gebleven?
Zo gaat dat met content en nieuwe websites denk ik dan? Er moeten keuzes gemaakt worden? Maar wat is het toch jammer. Want er gaat zo veel verloren .... en nieuwe mensen die komen werken gaan een wiel uitvinden .... dat er ooit al was. Klanten, mensen vol inspiratie ... die uit beeld raken door het verstrijken van de tijd .... Een vorm van kennis- en kapitaalvernietiging? Of gewoon de realiteit van vandaag?
Ik voel de behoefte het verleden, mijn verleden, mee te nemen naar de toekomst. Zeker als het gaat om kennis en kunde. Dus ik schijn met deze blog nog een keer het licht op het Dutch Innovation Seminar, DIS van de Baak. Een mega mooi event!
Het Dutch Innovation Seminar, een jaarlijkse terugkerend evenement dat rondom het thema 'innovatie' georganiseerd werd door 'mijn' Baak Blue team. De inhoud net zo innovatief als de vorm. DIS, sinds 2005 georganiseerd door het Baak Blue team met onder andere Menno, Roel, Coen, Marjolein in the lead.
En in 2007 mocht ik het stokje overnemen en heb ik met Albron als gast host het event bedacht en vorm gegeven. Een stokje dat ik in 2008 weer doorgaf aan Luuk waar Nabuur de gast host was. Stokjes doorgevend om het bedenken en maken van een groot event door te leren binnen de Baak organisatie. Ik weet niet meer of het stokje na 2009 aan iemand gegeven is ..... wanneer was het laatste Dutch Innovation Seminar bij de Baak?
Ik was er toen even niet meer bij omdat ik mijn kindjes kreeg. En ik ben bang dat het mooie en vernieuwende DIS kindje van Baak Blue, anders dan mijn kinderen, weinig licht meer gezien heeft ......
Ik vind het oprecht zonde.
In memoriam
De Baak Dutch Innovation Seminar
Heineken (2005), Apple (2006), Albron (2007), Nabuur (2008)
donderdag 19 maart 2015
Vitaliteit
In mijn zoektocht naar mijn Baak verleden en artikelen uit die tijd, stuit ik op het gesprek met Albron over Vitaliteit. Was het 2011 dat we elkaar spraken? Ik weet dat Henk binnen Albron met andere dingen bezig is, maar het onderwerp Vitaliteit zal ongetwijfeld verweven zijn in het DNA van Albron. Het thema Vitaliteit en duurzame inzetbaarheid van medewerkers is ondertussen in elke zichzelf serieus nemende organisatie een 'ding' geworden. Klein dan wel groot. En of je wilt of niet, het komt op je bordje te liggen. Nu of morgen. Ik ben in verbinding met MARK vanuit vragen en antwoorden in gesprek met mensen en bedrijven over dit thema. Best pittig! Benieuwd waar Albron nu staat. Van welk bordje ze nu eten. En of ze, voorlopers als ze zijn, iets willen delen waar wij allemaal weer van kunnen leren. Ik ga het ze eens vragen!
dinsdag 24 januari 2012
Vitale organisaties
Een van de dingen waar ik energie van krijg is praten met mensen en daar een artikel, blog over schrijven. Zo ook weer -voor de Baak- met Henk Voormolen van Albron. Lees hier over ons gesprek! Over responsiveness, ondernemen, het nieuwe werken en de stijgende leercurve door nieuwe bloedgroepen.
woensdag 26 oktober 2011
Dat is raar?!
Vandaag doe ik een telefonisch interview met Henk Voormolen van Albron over vitale organisaties. We kennen elkaar van 2007 toen Albron host was van het Dutch Innovation Seminar bij de Baak. Een impressie van het inspirerende en natuurlijk zeer vitale gesprek, kan je gaan lezen in het online Coachingsmagazine van de Baak. Ik herinner me dat de contacten met Albron in 2007 ook al zo inspirerend waren. En nu weer. Dat is fijn werken! Om wat achtergrond aan het artikel te geven, bedacht ik me mijn eerder geschreven blogs na te lezen uit 2007 -en wat ben ik dan weer blij met mn blog!- over de voorbereiding op DIS 2007 en de dag zelf. Zoeken, zoeken, zoeken ... maar ik kan niets vinden! Dat is toch raar! Heb ik daar dan niets over geschreven? Googlen levert ook te weinig op: zelfs niet op de Baak website. Ik snap er echt helemaal niets van!!!
Abonneren op:
Posts (Atom)
