dinsdag 11 december 2007

Leren leren (30-ers)

Bij de Baak zeggen we dat we mensen leren leren. Daarom ben ik er ook zo op mn plek. Ik geloof in leren leren. Mijn passie is het faciliteren van mensen die willen leren. Zichzelf verder willen ontdekken. Je bewust worden van jezelf, waarmee je een beweging in jezelf creëert. En waardoor je automatische een beweging (verandering) in je omgeving creëert. Een olievlek van bewuste mensen! Maar dát lijkt soms makkelijker gezegd dan gedaan. Alhoewel .....

Ik kom er net achter dat leren soms ook best wel makkelijk is. Het is écht een kwestie van bewust worden. Van stilstaan en kijken. De schouwer worden van je eigen leven en handelen. Soms terug kijken, wat mij betreft vaker naar het nu kijken.

En zo heb ik, geen zin in TV of wat anders, zojuist mn eerdere blogs weer eens bekeken én gelezen. Wat een wijsheid. Zomaar op straat :-) Lekker zo leren van mezelf. Ik was geneigd om weer door te lopen en mn eerder geleerde lessen opnieuw te gaan leren. Geneigd te ontdekken wat ik al eens ontdekt had, maar door de snelheid van leven weer wat vergeten was. Fijn zo'n archief in mn weblog!

Geen opmerkingen: