Posts tonen met het label Linked in. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Linked in. Alle posts tonen

donderdag 5 april 2012

Hoe een bal kan rollen ....

Vandaag kreeg ik een leuke werk verrassing. Uit mijn nieuwe Engelse netwerk kwam via Linkedin een vraag of ik delen van een training kan vertalen van het Engels naar het Nederlands. Geweldige vraag en het antwoord is JA! Na Pasen ga ik er mee aan de slag. Donderdag ontmoeten we elkaar, want ik ga ook een aantal vertalingen inspreken. Er worden audio opnames gemaakt en als deze Engelse Speaker naar Nederland gaat, gebruikt hij die audio opnames in de training. Met mijn stem dus. De Nederlandse klant is een Nederlands bedrijf die nu het pand bewoont waar ik vroeger werkte. Dat is toch grappig: mijn stem zal weer klinken daar waar ik ooit met veel plezier werkte. Sterker nog: ook toen zijn audio opnames van mijn stem gemaakt: ik was de dame die het keuzemenu voorlas als je belde naar het bedrijf! Toeval bestaat niet?

dinsdag 10 mei 2011

Linkedin

Wat raar! Een tijdje geleden ben ik een discussie gestart op Linkedin, zie eerdere blog. En nu enige dagen later wil ik de hele discussie terug lezen om er stellingen uit te halen voor het event van 23 mei ..... zijn er een aantal 'comments'  verdwenen! Onder andere die van mezelf, maar ook van andere mensen die mee gediscussieerd hebben over coaching binnen organisaties. Belachelijk! En het ergste vind ik dan dat ik nergens terecht kan om mijn ongenoegen (zwak uitgedrukt) te uiten, te vragen hoe dit kan, wanneer en hoe ik alle reacties weer teruggeplaatst kan krijgen. Want dat is het nadeel van internet, van een virtuele organisatie. Contact met ze opnemen. Probeer Google maar eens te bellen, probeer Linkedin maar eens te bellen. Vergeet het maar. Blijf je mooi zitten met je frustraties! Onbeantwoorde vragen, geen oplossingen. Dan ben ik maar wat blij als ik weer naar de winkel om de hoek kan lopen. Dat ik persoonlijk contact heb en iets kan vragen als ik iets wil weten, niet tevreden ben. Dus. Wanneer opent Linkedin een service point bij ons om de hoek? Waarschijnlijk niet op tijd om mijn vraag van vandaag te beantwoorden. Wat een gedoe zeg die online entiteiten!

zaterdag 9 februari 2008

Digitaal verbinden

Dat ik in de echte wereld goed ben in het "verbinden" wist ik al. En vandaag heb ik wat uurtjes besteed aan het verbinden in de digitale wereld. Anders maar zéker niet minder leuk! Ofwel, mijn Linked-in en Hyves bijgewerkt. Ik zag zelfs dat de Baak een eigen Hyves pagina heeft. En ik heb ook een nieuwe Hyves gemaakt. En nieuwe foto's opgenomen. En al dat meer. Alles wat los was weer aan elkaar geknoopt. En ook: deze blog via RSS als blog op laten nemen op mijn Hyves pagina! Ineens 100-en lezers erbij? Ik hoop het! Oke. Het is even een paar uurtjes werk, maar dan heb je ook wat.

En ik ben nu vooral benieuwd naar de bezoekers én hun reacties op mijn Hyves ...... Want ik ben eigenlijk niet zo'n Hyver. Linked-in wel, vind ik echt geweldig! Een PWDV (Perfect Werkend Digitaal Visitekaartjesmapje). En ook de vragen die je in je netwerk kan stellen geven interessante inzichten. Maar Hyves? Digitale vrienden? Ik heb nu al zo weinig tijd om mijn vrienden in het echte leven te ontmoeten! Hoeveel nieuwe vrienden en ouwe bekenden willen zich met mij verbinden op Hyves? Ik heb echt geen idee. Laat me verrassen dus!

woensdag 7 november 2007

Een dilemma .....

Ik heb een dilemma! Geen "30-ers dilemma", zoals een collega dacht, maar een ander dilemma. En ik heb besloten het publiekelijk te maken. Op internet dus. Want. Wie weet kan jíj me wel helpen. Ik geef dus een dilemma weg, en wie weet ontvang ik .......? - Ik sprak net André Meiresonne over "geven", dus ga het eens uit proberen- Ik heb onlangs ook via Linked-in een vraag gesteld aan mijn Linked-in vrienden. Dat leverde in no time tientallen reacties op! Wie weet werkt het nu ook wel. Dus: doe je best! :-))

Oke. Komt ie. Mijn dilemma. Waar gaat het om?

In maart 2008 gaat mijn Visie en Strategie programma weer van start. Afgelopen september heeft het programma "gedraaid", in maart gaat ie voor de tweede keer lopen. Ik heb voor die maart start 5 deelnemers en wil er graag 5 bij om van start te gaan. Ik vind het programma waardevol, uniek en onderscheidend. In Nederland is niets vergelijkbaars te vinden. En waarom onderscheidend? Omdat het gaat over "waardesystemen", de zachte kant van strategie. Waardesystemen in jezelf en in je organisatie. Kom je vanuit de Rijnlandse stroming, of eerder uit de Anglo Amerikaanse hoek? En wat leveren die inzichten je op dan? Om vandaaruit te komen tot visie en strategie. En om dát levend te krijgen, maken en houden in de organisatie waarin je werkt. Waarom zouden de mensen in je organisatie jou volgen?

En wat is nu mijn dilemma? Nou: kan ik deze vraag stellen op mijn weblog? De vraag om mensen in jóuw omgeving te attenderen op mijn Visie en Strategie programma. Het leeft namelijk erg in bedrijvig Nederland. Organisaties worstelen met visie en strategie vraagstukken, en ik heb een oplossing, maar weet schijnbaar niet de juiste kanalen aan te boren. Is mijn weblog een kanaal? Dát is mijn dilemma dus!

Want. Ik geloof heilig in de kracht van netwerken. Van virtuele netwerken. Van aandacht en passie. Van op persoonlijke titel mensen attenderen op onderwerpen, thema's producten en diensten die waarde creëren. Van virals: de ketting die je creëert door jouw netwerk te vragen hún netwerk aan te boren. Dan wel dat ze dát uit zichzelf doen: zonder dat je het vraagt (dat zou mooi zijn).

Nou. En nu maar wachten wat er gaat gebeuren. Ik laat het los -'loslaten' was ook een onderwerp in het gesprek met André- ........

donderdag 6 september 2007

Bedankt!

Via Linked in (aanmelden als je dat nog niet gedaan hebt), heb ik een vraag gesteld aan mijn netwerk over "Alle wijsheid ligt op straat". Wauw! Binnen een mum van tijd had ik tientallen reacties! Dáár ga ik zéker wat mee doen. Dus bedankt allemaal. Top! Jullie horen, of zien, van mij.