"Op 27 mei 2010 organiseert de Baak in samenwerking met Lof, het platform voor werkende vaders & moeders, een inspirerend event in Driebergen.
Lead your Life, Live your Ambitions!' vindt plaats op Landgoed de Horst in Driebergen. Tijdens het event vindt de uitreiking plaats van de Next Role Model 2010".
Tja! Daar krijg je energie van toch als je het leest? Ik wel. En dat is mooi, want ik ga een bijdrage leveren aan deze happening. Sinds mijn terugkeer in het werkende bestaan, ben ik bij de Baak verbonden aan het thema leiderschap & vrouwen. Een boeiend thema. Omdat het vragen oproept. Omdat het soms schuurt. Omdat het aandacht behoeft. Daarom ga ik wat meer doen, o.a. bloggen, op dit thema van de Baak. Tevens mijn thema. Dan zijn Marianne & de Baak weer in verbinding.
Ik schrijf over mezelf, datgeen wat mij opvalt, waar ik me over verwonder. Over ongewoon gewone dingen. Ik schrijf om te leren en om te laten leren. Mijn blogs gaan ook over kansen zien en benutten. Een scherpe en kritische blik op het leven, op vraagstukken die gaan over persoonlijke en organisatie ontwikkeling, communicatie, leiderschap. Een verwonderend oog op 'de dingen des levens'. En nog veel meer.
Posts tonen met het label Lof. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Lof. Alle posts tonen
dinsdag 2 februari 2010
woensdag 2 december 2009
Werkende .... moeder
Schijnbaar gaan mn blogs de laatste tijd alleen maar over moederschap. Oeps! Vind je dat erg? Ik weet nog niet wat ik er zélf van vindt eigenlijk ... natuurlijk: ik kan mn best doen om te gaan schrijven over de crisis, intellectuele stukken over klanten, marketing, leiderschap, ondernemerschap ... maar dat gaat niet werken! Dat is nu eenmaal niet wat mij bezig houdt. En ook weer wel, want ik ben aan het werk en dan zijn dát onderwerpen waar ik mee te maken krijg. Maar hoe gaat dát samen met "moeder zijn"? 24 uur met je voeten in de klei, verantwoordelijk voor fruithapjes, groentehapjes, melkproductie, slaapperikelen, de Mexicaanse Griep, ophalen en brengen van het kinderdagverblijf, ..... En zélf worstelend met nieuwe rollen, ballen in de lucht, hormonen, werkritme, dilemma's van de moderne muts, gevoelens van onbehagen, vermoeidheid, motivatieproblemen, gebrek aan waardering in alle vormen, tegenzin in welke vorm van social networking dan ook, en andere opwekkende zaken ....... O ja, en dan moet ik ook nog sporten, afvallen, leuke kleren kopen die passen. En dan heb ik het nog niet eens over vriendje, vrienden, familie: hoe gaat dat in vredesnaam allemaal samen met "moeder zijn"? .... Wie heeft gezegd dat het makkelijk is om moeder te zijn? Want daar zou ik graag eens een gesprek mee willen! Het valt me trouwens wél op dat collega's die voor de 2e keer moeder zijn geworden blákend van energie en enthousiasme weer aan de slag gaan na hún verlof. Ow ... vergeten in het worstel-rijtje van net: schuldgevoel!
"Geef ritser ruimte" lees ik elke keer als ik op die verschrikkelijke A2 van Den Bosch naar de Baak in Driebergen rijd. Dat zou ook mijn pleidooi zijn aankomende tijd: "Geef Marianne ruimte". Ik ben óók aan het inritsen. Onder andere bij de Baak. Gaat niet zonder slag of stoot. Maar gelukkig ... ik kan weer ademen, ik werk bij de Baak. En die staan in de Lof-list 2009 tot "beste werkgever voor werkende ouders" ... 't gaat vast helemaal goed komen!
"Geef ritser ruimte" lees ik elke keer als ik op die verschrikkelijke A2 van Den Bosch naar de Baak in Driebergen rijd. Dat zou ook mijn pleidooi zijn aankomende tijd: "Geef Marianne ruimte". Ik ben óók aan het inritsen. Onder andere bij de Baak. Gaat niet zonder slag of stoot. Maar gelukkig ... ik kan weer ademen, ik werk bij de Baak. En die staan in de Lof-list 2009 tot "beste werkgever voor werkende ouders" ... 't gaat vast helemaal goed komen!
Abonneren op:
Posts (Atom)