Posts tonen met het label Nabuur. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Nabuur. Alle posts tonen

donderdag 26 maart 2015

Uit de oude doos


Ik vind het oprecht zonde.

Zulke mooie en krachtige evenementen bij de Baak. En niets meer van te vinden in het archief, op de website. Ik zocht er tevergeefs naar. Via Google nog wel iets te vinden van mensen die verslag gedaan hebben .... maar niets van de organisator zelf. Hoe kan dat toch? Er is indertijd over gepubliceerd, maar waar is dat gebleven?

Zo gaat dat met content en nieuwe websites denk ik dan? Er moeten keuzes gemaakt worden? Maar wat is het toch jammer. Want er gaat zo veel verloren ....  en nieuwe mensen die komen werken gaan een wiel uitvinden .... dat er ooit al was. Klanten, mensen vol inspiratie ... die uit beeld raken door het verstrijken van de tijd .... Een vorm van kennis- en kapitaalvernietiging? Of gewoon de realiteit van vandaag?

Ik voel de behoefte het verleden, mijn verleden, mee te nemen naar de toekomst. Zeker als het gaat om kennis en kunde. Dus ik schijn met deze blog nog een keer het licht op het Dutch Innovation Seminar, DIS van de Baak. Een mega mooi event!

Het Dutch Innovation Seminar, een jaarlijkse terugkerend evenement dat rondom het thema 'innovatie' georganiseerd werd door 'mijn' Baak Blue team. De inhoud net zo innovatief als de vorm. DIS, sinds 2005 georganiseerd door het Baak Blue team met onder andere Menno, Roel, Coen, Marjolein in the lead.

En in 2007 mocht ik het stokje overnemen en heb ik met Albron als gast host het event bedacht en vorm gegeven. Een stokje dat ik in 2008 weer doorgaf aan Luuk waar Nabuur de gast host was. Stokjes doorgevend om het bedenken en maken van een groot event door te leren binnen de Baak organisatie. Ik weet niet meer of het stokje na 2009 aan iemand gegeven is ..... wanneer was het laatste Dutch Innovation Seminar bij de Baak?

Ik was er toen even niet meer bij omdat ik mijn kindjes kreeg. En ik ben bang dat het mooie en vernieuwende DIS kindje van Baak Blue, anders dan mijn kinderen, weinig licht meer gezien heeft  ......

Ik vind het oprecht zonde.

In memoriam
De Baak Dutch Innovation Seminar
Heineken (2005), Apple (2006), Albron (2007), Nabuur (2008)

zaterdag 2 juni 2007

Overvloed

Met Pinksteren was ik in de Janskerk bij een kerkdienst van de EUG. Zingen is mijn passie dus uit volle borst zong ik mee:

"wou je leven met zo velen hier op aarde, moet je delen: licht en adem, geld en goed. Wie maar leeft om meer te krijgen die zal sterven aan zijn eigen overvloed".

Meer waarheid dan dit zal je niet gaan vinden denk ik. En gelijk plopte ook mijn "doorgeefkado" naar boven. En dáár ga ik nu wat over schrijven. Want. Sinds 1-1-2007 geef ik alleen nog maar duurzame kadootjes. Een moestuin, 10 kippen, een muskietennet, een ezel, 100 schoolmaaltijden en -boeken en bij een huwelijk een condoompakket dan wel een pannenset. Het idee van Oxfam Novib is knap bedacht. Ik ben benieuwd van wie dit geniale idee is. Ik hoop van de marketing afdeling, want dan dingen ze zéker mee naar de "Marketeer of the Year". Een geduchte tegenstander van de Telletubbies! Terug naar het geniale idee. De kracht zit 'm volgens mij in het "fysiek" maken van een donatie, waardoor het leuk is om als kado weg te geven. Bij andere goede doelen kan je ook iets kado doen, bijvoorbeeld bij het WNF, je koopt Pool Pixels, stukjes Noordpool. Leuk idee, alleen niet voldoende uitgewerkt. Want, de kado ontvanger krijgt een nietszeggend mailtje op zn verjaardag-ik hoorde pas dat het mailtje ook wel eens niet aankomt: daar gáát je kado-. Alleen. Op een verjaardag vier je feest, en je wilt tóch graag iéts krijgen. En een kaart is wel het minste wat je verwacht. En dát doet Oxfam Novib dus heel goed. Je zou jezelf eens iets kado moeten doen, minimaal bedrag is euro 9, om te zien wát de kado ontvanger dan ontvangt.
Maar goed. Omdat 1 van mijn assets is om te verbinden, en dus ook om goede ideeën door te geven, heb ik gelijk andere goede doelen geattendeerd op het geniale idee van Oxfam Novib. Ook uit eigen belang hoor, want in 2008 willen mijn vrienden niet nóg een ezel: ze hebben er al 1!

Dus! Vind je ook dat iedereen alles al heeft? Zoek je ook naar leuke, creatieve en originele ideeën voor kadootjes? Een verjaardag, huwelijk, geboorte? Geef eens een doorgeefkado kado. En, als dit niet jouw ding is, kijk dan eens op Sellaband, want dat concept is ook geweldig geniaal. En, waarschijnlijk vind je daar binnenkort óók "fysieke" doorgeef kadootjes.

PS In deze context is het initiatief van de buurman ook écht geweldig: Nabuur. Die wilde ik je niet onthouden. Wat een overvloed aan kansen om te delen!