donderdag 24 mei 2007

Duizend Dingen Doekje

Ik ben een Duizend Dingen Doekje. Vanaf het moment dat ik ben. In hart en nieren. Vol passie en energie doe ik waar een Duizend Dingen Doekje goed in is: 1000 dingen. Onlangs vroeg een vriendin of ik het Honderd Dingen Doekje kende. "Hoezo?", vroeg ik. Ze vertelde dat ze het Honderd Dingen Doekje had ontmoet: ze leek erg op mij. Vol passie en energie deed ze waar een Honderd Dingen Doekje goed in is: 100 dingen.

Dát heeft me wel aan het denken gezet zeg. Want hoe kan een Honderd Dingen Doekje nu op mij, een Duizend Dingen Doekje, lijken? Want zie me nu thuis zitten achter mn laptop. Donderdagavond half tien. Druk en vol inspiratie aan het werk. Zoals meerdere avonden deze week. Duizend gedachten spelen door mn hoofd. Duizend dingen voordat ik klaar ben. Duizend dingen tegelijkertijd aan het doen. Duizend ideeën die ik nog wil opvolgen. Duizend mensen die ik nog aan elkaar wil koppelen. Duizend verhalen die ik nog wil schrijven. Duizend emails die ik nog wil versturen. Duizend vrienden die ik nog wil bellen. Duizend ...

Het Honderd Dingen Doekje is waarschijnlijk al lang klaar met haar 100 dingen.

Ik denk dat ik toch eens ga bellen met het Honderd Dingen Doekje. Eens horen hoe het is om een Honderd Dingen Doekje te zijn, die gewoon klaar is na 100 dingen......

Geen opmerkingen: