donderdag 21 april 2011

Coaching in Organisaties

Dat is raar!! Ik moet aan een blog altijd een label hangen van blogspot. Fijn, want dan kan je als lezer op thema mijn blog doorzoeken. En nu wil ik iets gaan schrijven over "coaching", blijkt -met de labels als bewijs- dat ik nog nooit een blog over coaching geschreven heb .....!!!! Tenminste, niets waar ik inhoudelijk het label 'coaching' op zou plakken. En ik ben een coach. Onder andere. Hoogste tijd dus!

Ik wil namelijk iets schrijven over coaching. En specifiek iets over coaching in organisaties. Dat is in opkomst merken we bij de Baak. Mijn collega Doekes organiseert dan ook een event op 23 mei om het onderwerp verder te verkennen met elkaar. Breder dan alleen interne coaching hoor, dus kijk maar eens of het je aanspreekt en je in je netwerk mensen kent voor wie het interessant zou zijn. Ik ben er ook bij betrokken, dus leuk als je komt! Onlangs heb ik een vraag via Linkedin in de NOBCO groep neergelegd, ofwel: een discussie gestart. Over hoe je interne coaching in je eigen organisatie naar een hoger plan kan tillen. Ik hoop dat ik uit de reacties mooie stellingen kan halen, die we dan 23 mei verder kunnen bespreken. Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar de ervaringsverhalen 23 mei, want ik ben zowel voor als tegen interne coaches. Ik zie voordelen maar zeer zeker ook nadelen. Benieuwd welke kant ik op ga ná de 23e. Ik zal er over schrijven!

Geen opmerkingen: