zondag 16 november 2008

Vervolg van mijn dagboek

Dinsdag 16-8-2228
Een dag ouder…maar “wat is dat op een mensenleven”? Heel vroeger zouden ze trouwens zeggen dat ik “op leeftijd ben”. Haha, dát zijn ook écht gezegden uit de oude doos. Wie had in de 21e eeuw kunnen denken dat het lichaam leeftijdloos zou worden; dat het verouderingsproces zou stoppen. En wat ik nu schrijf is ook een taal waar niemand meer iets van snapt. En dat ik nog steeds kan schrijven! Goed van mij zeg!

Mijn nazaten hebben echt geen idee waar ik het over heb als ik in die oude taal met ze spreek. Schrijven kunnen ze ook niet. Is trouwens ook niet meer nodig. Maar ik ben wel blij dat ik het nog niet verleerd ben! Gek hoor, dat ik zo in de week van mn verjaardag altijd graag even terug kijk. We kijken alleen nog maar vooruit, nooit meer terug. Het verleden is gewist bij veel mensen. Bij mij gelukkig niet, ik zat bij een latere lichting: had een zussenvrijstelling. En nadat het was vrijgegeven kon je zelf kiezen wat je wilde. En ik kan er nog steeds voor kiezen hoor om mn geheugen te laten wissen, maar ik weet het nog niet. Want ik vind het wel fijn in de spirituele wereld mn leven nog eens te leven. Om het leven te leven als ik andere keuzes gemaakt had. Andere wegen had bewandelt en reizen te maken in mijn andere levens. Dat is zo gaaf! Ik leef nu mijn eigen leven en mijn 3 andere levens: als model, als non en als prinses. Je maakt wat mee. En sowieso wil ik, mocht ik mijn geheugen laten wissen, éérst nog meer willen weten over wat de risico’s zijn 50 jaar …… alhoewel ik alleen maar positieve berichten hoor, daar kunnen ze nog steeds niets over zeggen.

Zo dagboek, ik ga denk deze week alleen in de oude Nederlandse taal schrijven. Bevalt me wel. Stel je dat even in? Een stukje nostalgie dus. En makkelijk want dan kan niemand het lezen want die code kraken ze nooit.

Geen opmerkingen: