vrijdag 11 januari 2008

Ik houd van mij

Ik hou van mij, hoor je nooit zingen.
Ik hou van mij, wordt nooit gezegd.
Ik hou van mij, ga ik toch zingen.
Want ik hou van mij, van mij alleen en ik meen het echt!

Ik hou van mij, want ik ben te vertrouwen.
Ik hou van mij, op mij kan ik tenminste bouwen.
Ik hou van mij, en laat me nooit meer gaan.

Ik blijf bij mij, en niet voor even.
Ik blijf bij mij, voor eeuwig en altijd.
Ben zelfs bereid mijn leven voor mezelf te geven.
Ik blijf bij mij totdat de dood mij scheidt.

Ik hou van jou, zeg ik soms ook wel.
Ik hou van jou, schat, en ik meen het echt.
Maar ik hou van jou zeg ik alleen maar voor de spiegel.
Zo komt ik hou van jou weer bij mezelf terecht.

Ik hou van mij, van mij en van geen ander.
Want ik ben verreweg de leukste die ik ken.
Ik hoef mezelf zonodig voor mij niet te veranderen.
Ik blijf bij mezelf zoals ik ben.

Want ik hou van jou betekent meestal: Schat, hier heb je mijn problemen, los maar op!
Ik leef in de hel en verwacht van jou de hemel.
Ik krijg de hel, zeg...dank je wel...zeg... rot maar op!

Want houden van een ander heb je alleen maar nodig.
Omdat je niet genoeg kan houden van jezelf!
Hou van jou...joh...maak die ander overbodig!
Ware liefde, geloof me, begint altijd bij jezelf.

Want ik hou van jou is niet de sleutel tot de ander.
Maar ik hou van mij, al klinkt het nog zo slecht!
Want wie van zichzelf houdt, die geeft pas echt iets kostbaars.
Als hij IK HOU VAN JOU tegen een ander zegt!!

Een lied van Harry Jekkers

Geen opmerkingen: