maandag 14 januari 2008

Het jaar 2008

Het nieuwe jaar is al weer even begonnen. Het Jaar van de Rat volgens de Chinese Astrologie. Jaar van verandering en vernieuwing. Volgens velen hét jaar waarin een nieuwe cyclus start. En dat gaat mogelijk gepaard met veel energieverplaatsing. Een omslagpunt? Schijnbaar zijn veel Wijsheden het er over eens dat het een belangrijk jaar gaat worden. Spannend dus!

Mijn jaar is vol plannen, inspiratie en energie begonnen. En ik ben nu al benieuwd waar ik eind december zal staan. Ben ik dan trots, tevreden, blij, teleurgesteld, ....? Ziet het er dán uit hoe ik het als plaatje in mijn hoofd zie? En hoe is die reis gegaan? Heb ik genoten van de Weg of heb ik me blind gestaart op het Doel? Was er balans in 2008? Rust? De tijd zal het leren. Wat ik wél weet is dat het hebben van een plaatje nieuw voor mij is. Meestal stap ik redelijk blanco een nieuw jaar in. Nu niet.

De foto van 2008 laat meerdere dingen zien:
  • momenten van vriendschap, liefde én koffie met mn vrienden en familie
  • een gezond lichaam en geest
  • een succesvolle Stichting én BV -later meer-
  • een zelf geschreven liedje: ik zing (een duet met Marcel) en begeleid mezelf op mijn gitaar
  • een kinderboek op een prominente plek in de kast, geschreven samen met Mathieu
  • foto's van mijn eerste wintersport
  • verhalen van mijn reis naar Cuba
  • bezinning en rust tijdens een Retraite in België
  • samenwonen, een ander huis, woonplaats, land
  • delen met minder bedeelden, bewust en duurzaam leven
  • ......

Als wens ontving ik van Judith " May 2008 be the year of being the best you can be!". Mooi ! Ik geef deze wens graag aan je door.

Geen opmerkingen: