dinsdag 8 juli 2008

One-liners

Gister hoorde ik bij mijn haptonoom een mooie one-liner "als je je schuldig voelt, is dat een signaal dat je nog geen verantwoordelijkheid neemt". Even daarvoor in de wachtkamer las ik "je bent geen eigenaar van je functie, wél van je talenten". Het ging over hoe om te gaan met re organisaties en veranderingen. Ik houd wel van die one-liners. Mijn toiletdeur hangt er vol mee. Een deur vol met spreuken, artikelen, foto's en al dat wat mij raakt. Zo door de jaren heen is het me ook dierbaar geworden. Ik noem het ook wel: mijn persoonlijke ontwikkeldeur. Al mijn vrienden kennen "de deur van Marianne". Die gaat dus zeker mee als ik ga verhuizen!

De kracht van one-liners, want waarom meer woorden gebruiken als je aan een paar genoeg hebt? Misschien is zelfs één woord al genoeg. Vorige week nog. Met collega's in het bos; vol verwondering over het woord "langzaam" en "eenvoud". Daarom nu: een blog met one-liners. Verhalen erbij vertellen is écht niet nodig.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd.
Langzaam lopen is beter dan stilstaan.
Wees bij tegenwind buigzaam als gras.
Hak de knoop niet te snel door, je kunt hem ook ontwarren.
Je verstand te vaak gebruiken is ongezond.
Soms is het slim om de verrekijker om te draaien.
Je bent een wereldvrouw!
Breng wat tijd alleen door.
Leven is tekenen zonder vlakgum.
We denken zelden aan wat we hebben, maar steeds aan wat we missen.
Span je niet zo in, de beste dingen gebeuren als je ze het minst verwacht.
Zodra je iets wilt loslaten, houd je het vast.
Leven is veranderen, veranderen is leven.

1 opmerking:

Ronald zei

Always Remember You're Unique,
Just Like Everyone Else.