woensdag 27 juni 2012

Harvest Learning and Development -website-

Ik ben begonnen met het project "mijn website maken". Wat een heftige denkproces is dit zeg. Daar waar ik als all rounder, lekker breed van stof, een 1000 dingen doekje weg kwam met generalist-zijn, heb ik mezelf nu te kaderen om tot een duidelijke propositie te komen. Zeker als ik een website in de lucht wil hebben dit jaar. Maar ook als ik er nu wel eens in wil slagen om in een paar zinnen te vertellen 'waarvoor je mij moet inhuren als bedrijf" .... in het Nederlands. En in het Engels.

Dus ik heb besloten mijn creatie proces vast te leggen in mijn blog. Als stok achter de deur, als geheugen, als proces manager en vooral: schrijven geeft me richting. En wie weet wat jij als "the Crowd" toe kan voegen (waarvoor alvast dank)!

Welkom bij Harvest Learning and Development
Dit is de naam die ik gegeven heb aan mijn ZP (Zelfstandig Professional) bedrijf. Een bedrijf wat mensen en organisaties wil faciliteren in "Be The Best You, You Can Be". Een naam geïnspireerd door het boek van Jaap Voigt en het Harvest Festival toen wij net in Engeland woonden in 2011. Harvest gaat, voor mij, over de steeds terugkerende beweging van zaaien, groeien en oogsten. Over het creëren van een optimale omgeving om deze beweging plaats te laten vinden. Het gaat over ingrediënten toevoegen of weglaten die de beweging doen versnellen, vertragen. Over interne en externe factoren die de beweging beïnvloeden. Over kwetsbaarheid en koesteren. Harvest gaat ook over rituelen, zoals het Harvest Festival. Over feest vieren en dankbaar zijn. Over  ......

De naam van mijn bedrijf klopt. Het is een innerlijk weten. Ook omdat deze Harvest metafoor 1 op 1 past op hoe ik ben, hoe ik werk, wat mijn aanpak is en hoe ik naar Learning and Development kijk. Het uitgangspunt voor mijn bedrijf "ik doe wat ik ben". Vanuit de gedachten dat als 'ik doe wat ik ben', klant @ stakeholders en ik @stakeholders het best renderen. Renderen in resultaat, energie, geld, maatschappij, geluk, .....

Mijn aanpak kenmerkt zich door bewustzijn en daardoor beweging te creëren. Door te bewegen ontstaat er iets anders. Beweging geeft ruimte. Ruimte voor andere perspectieven, ruimte om met andere brillen naar de werkelijkheid te kijken.

Geen opmerkingen: