vrijdag 4 december 2009

Slimme marketing

Zojuist werd ik door mn broer uitgenodigd om lid te worden van "Vente-Exclusive.com". Wat een interessant concept! Ik lees op de site: "Vente-Exclusive organiseert exclusief voor haar leden online privé-verkopen van de bekendste kleding- & lifestyle-merken. Door rechtsreeks met prestigieuze modemerken samen te werken, kan Vente-Exclusive.com haar leden merkartikelen aanbieden aan sterk gereduceerde prijzen." Zojuist even gekeken en dat is bést interessant. Maar nu komt het: "lid worden kan enkel als je door iemand wordt uitgenodigd die al lid is of als je over een toegangscode beschikt. Mocht je niemand kennen die lid is dan kun je jezelf ook op de wachtlijst plaatsen". Dat is slim! De toegang tot de site beperken. Een valkuil ligt op de loer bij deze olievlek-marketingaanpak, want hoe houd je het écht exclusief? Als iedereen, iedereen blijft uitnodigen wordt het alsnog een online Neckermann. En daar zit niemand op te wachten. Ik ben benieuwd hoe de marketeers het exclusieve concept gaan bewaken!

1 opmerking:

Gypsy zei

Een organisatie als Small World is het goed gelukt. Nog altijd zeer exclusief. Benieuwd naar deze.