dinsdag 12 mei 2015

In memoriam Philip de Roo

Ik was in Engeland toen ik hoorde van de vermissing van Philip de Roo en Marc Cornelissen. Ik was in Engeland in 2013 toen ik voor het eerst via social media kennismaakte met Philip.

Expeditie Geluk was waar hij zich met passie voor ging inzetten. Op social media volgde ik hem en de andere Gelukbrengers. Wat een geweldig initiatief! Wat een geweldig mens! Het raakte me. Ik voelde de passie en heb Expeditie Geluk naar de Nederlanders in Engeland gebracht. Het contact met Philip was op Twitter en Facebook. Veel en vaak. Na afloop heeft hij mooie woorden geschreven op LinkedIn. Onwerkelijk om dat te lezen nu. Zo'n inspirerend en enthousiast mens is niet meer. Wat hij schrijft zegt alles over hem en niets over mij realiseer ik me en daarom deel ik dit.

We zouden een kop koffie gaan drinken om elkaar 'in het echt' te gaan ontmoeten. Ergens na de Expeditie. Ik wist niet welke hij bedoelde, maar dat was prima. Wat in het vat zit verzuurt niet. En zijn Expeditie zou vast weer fantastisch worden .....

Het gaat er nooit meer van komen. Ik voel me verdrietig sinds het nieuws. Ik wens de familie, vrienden, collega's en bekenden van Marc en Philip heel veel sterkte toe in deze moeilijke tijd. Woorden schieten te kort.

Philip de Roo
Philip de Roo
Polar Explorer, Motivational Speaker
"Ik heb Marianne leren kennen tijdens een project van mij genaamd Expeditie Geluk. Als kick-off van dit event hebben wij 1000 boeken Nederland ingestuurd. Iedereen kon hier zijn of haar persoonlijke gelukswens in schrijven en doorgeven aan de ander. Daarnaast was er een hele social media actie opgericht om dit publieklijk te maken.

Marianne was vanaf het begin mega enthousiast! Expeditie Geluk heeft ze opgepikt via social media terwijl ze in Engeland woonde. Op eigen initiatief heeft ze het daarna uitgerold binnen haar netwerk in Engeland. Elke dag kwamen er weer enthousiaste reacties van haar verhalen en gelukswensen die zij aan het verzamelijk was bij Nederlanders die in Engeland wonen. Het resultaat was na 2 maanden overweldigend. Het 'Engelse Boek' wat zij terug stuurde zat vol met zeer waardevolle verhalen die stuk voor stuk een belangrijke betekenis hadden.

Daarom schrijf ik met veel plezier deze recommendation voor Marianne. Ze heeft veel passie voor haar werk en verdient het om door te blijven groeien en nieuwe uitdagingen aan te gaan. Sterk gevoel voor subtiliteit, doorzettingsvermogen en vastberadenheid. Iemand die zich vrijwillig met geluk van anderen bezig houd, verdiend een plek in een organisatie om te groeien! Dat is Marianne. Ik raad iedereen aan: nodig haar uit voor een gesprek!"less
June 16, 2014, Philip was with another company when working with Marianne at Harvest Learning and Development

Geen opmerkingen: