zondag 19 april 2009

Vrouwelijke leiders

De kinderwagen die we gekocht hebben is van het merk "Mutsy". Een mooie naam die volledig past bij wat ik doe, zeg én zeker ook hoe ik me soms voel. Aan het einde van de dag, 's nachts. Daar zit je dan met een dikke buik, dikke benen, brandend maagzuur én compleet niet mobiel meer thuis. Raar contrast met een paar weken, maanden geleden toen ik nog "belangrijke dingen" deed bij de Baak. Het kindje laat, met 38 weken, nog even op zich wachten en zowel aanstaande moeder als kind vinden dát helemaal niet zo erg. De tijd is nog niet daar! En hoewel de boeken zeggen dat ik me nu ongetwijfeld met andere dingen zal bezighouden (nesteldrang, schoonmaken, naar binnen keren), zie ik mezelf nadenken over vrouwen en leiderschap. Zeker in deze tijd waar nieuw leiderschap gevraagd wordt én er weer nieuwe afspraken gemaakt zijn over hoeveel vrouwen de aankomende tijd in leidinggevende functies moeten gaan komen. Ik denk na over de combinatie van werken en zorgen. Over ambities en opvoeden. Over mijn ambities en mijn rol als moeder! Hoe zal dat zijn straks? Welke richting zal ik op gaan? Gelukkig heb ik in mijn vriendenkring ambitieuse, werkende vrouwen die óók moeder zijn, dus ervaringsverhalen en sparring partners genoeg. Zéker ook bij en met Baak collega's! Ik ga er vast en zeker meer over schrijven binnenkort ...... als Mutsy niet meer is dan alleen de wandelwagen.

Geen opmerkingen: