woensdag 26 november 2008

A whole new world

Ik ben in een compleet nieuwe wereld gestapt. Van blijde dozen, prenatale diagnostiek, verloskundigen, Moeders voor Moeders en vooral ... van veel hormonen. Ik ben zwanger! Bijna 18 weken alweer. Bridget Maasland's "Hoe word ik mama in Amsterdam - Zuid?" -echt, je kijkt de gekste dingen als je zwanger bent- is al lang klaar, ik ga beginnen! Nog niet op TV, maar wél op mijn weblog.

Afgelopen tijd was ik in gesprek met het FD Spitsuur om daar te gaan bloggen, maar dat is even op de langere baan geschoven. Het gaat er nog wel van komen hoor! Ik zou dan geschreven hebben over de dynamiek van mijn leven. Over de nieuwe fase waarin ik gekomen ben, de dilemma's die dat met zich meebrengt. Veranderingen in wonen, relaties, werken en de verschillende rollen die je ineens veel nadrukkelijker hebt. Verwachtingen, onverklaarbare emoties. En vooral: de combinatie van dat alles. En nee, ik ga je niet lastigvallen met allerlei zwangere vrouwen wetenswaardigheden en ongemakken, dus weet niet bang.

Gek eigenlijk: ik behoor ineens tot een andere doelgroep: die van de zwangere vrouw. En meer specifieker, die van de zwangere 30-er. Mijn oud papierdoos in de trapkast zit bomvol met flyers over baby kleertjes, de Baby Dump, kinderkamer inrichting, kinderwagens, aanbieders van kraamzorg en zwangerschapsyoga. Ik weet ineens dat er slechts 2 merken babyflessen zijn. En ik heb kennisgemaakt met merken waar ik nooit eerder van gehoord had. Vanuit marketing oogpunt is het heel boeiend om te zien wat er gebeurd als je plotsklap binnen een andere doelgroep valt. Als marketeer -ja, dat ben ik óók- kijk ik nu ook met nét íets meer aandacht. Ik vraag me bijvoorbeeld af of de kredietcrisis/recessie, ook gaat toeslaan in deze markt. Welke scenario's zijn uitgedacht door de verschillende aanbieders? Ik kan nu ook écht goed onderzoek doen, ben immers toeschouwer maar ook onderdeel van de doelgroep. Misschien ga ik er wel een studie van maken. En mijn bevindingen delen met .... of misschien wel verkopen aan ...... Zo kan je er ook naar kijken! Hmmm ... ineens naast hormonen ook nieuwe perspectieven. Voor mij dus straks geen zwangerschapsverlof maar studieverlof!

1 opmerking:

Angelique N.G. van Houten zei

Lieve Marianne. Ik ben zo intens blij voor je! Zelf ben ik ook sinds een aantal maanden moeder, maar dan wel stiefmoeder! Dat geeft een geheel nieuwe dimensie aan het leven. En het is zo leuk! Veel geluk toegewenst van Angelique.