dinsdag 5 juni 2007

Zin

Vanmiddag kreeg ik het boek Zin! van André Meiresonne: ik had blijkbaar zinnige vragen gesteld over projecten die deelnemers van Get Real gaan oppakken de aankomende 4 maanden. Dat toeval niet bestaat is hiermee weer eens bewezen, want sinds een paar dagen zijn André en ik van mening dat het zinvol is om elkaar te gaan ontmoeten. Het doorbladeren van zijn boek maakt dat ik er naar uitkijk: hij schrijft hele zinnige dingen! Zin houdt me bezig. In de zin van zoeken, maar liever nog vinden -lees eens wat André hierover schrijft- naar zingeving. Op alle fronten in mijn leven. In het klein: "wat is de zin van dit gesprek?", "wat is de zin van deze marketing activiteit?", "wat is de zin dat ík dit oppak?". En ook in het groot "hoe kan ik zingevend in het leven staan?". Dat zingeving óók bij organisaties hoog op de agenda staat, is terug te zien in alle aandacht voor, én de strategische verankering van, MVO en duurzaam ondernemen. Ik krijg energie van zingen. En zo analyseer ik soms ook de zin en onzin van communicatie, marketing, organisatiestructuren, manieren van werken. Ik heb altijd zin om op mn weblog te schrijven. En met Maartje van Zin in praat ik over de zin van zelfstandig ondernemerschap. Bertien sms ik als ik géén zin in werken heb, veelal maandagochtend. Over het "Hoera het is weer maandag!-gevoel", kan ik dus geen zinnig woord zeggen. En dit weekend in Utrecht kwam zinloos geweld -dát vind ik een onzinnig woord, bestaat er ook zo iets als zinvol geweld?!- ineens wéér heel dichtbij. Zin houdt me dus voorlopig nog wel even bezig. Jou ook? Dan moet je zéker Zin! eens gaan lezen. Om dan daarna samen een zinnig gesprek te hebben?

Geen opmerkingen: